Rugvænget 26, Slagelse – Tlf. 58 52 57 38

Kostvejledning

En kostvejledning tager udgangspunkt i det hele menneske, hvordan der kan skabes forandring og samtidig mere overskud til helt almindelige gøremål.

Maden kan gøre en stor forskel, hvis du ønsker et bedre helbred. Den rigtige mad kan hjælpe dig med færre smerter, forebygge sygdom, få mere energi, opnå vægttab, få større livskvalitet og for nogle måske endda reducere medicinindtag.

Inflammation (betændelse) og antiinflammatorisk kost

En af kroppens usynlige fjender er skjult inflammation. Hvordan du har det i hverdagen, hvordan din mave fungerer, om du er sulten, træt, overvægtig og i det hele taget bare ikke er på toppen, har oftest forbindelse til den skjulte inflammation. Du kan hjælpe dig selv ved bl.a. at spise antiinflammatorisk.

Antiinflammatorisk mad minder om klassisk middelhavskost − med et helbredende tvist. Du skal spise grøntsager, frugt, krydderier, krydderurter, fisk, nødder, olivenolie og andre gode fedtstoffer. Derudover skal du gå efter langsomt optagelige kulhydrater som bønner, linser og fuldkornsprodukter i stedet for ris og pasta − og kun spise kartofler i begrænsede mængder. Dertil kommer yoghurt og ost og gerne et glas vin til maden.

Helhedsorienteret vejledning

Vejledningen tager udgangspunkt i dig og dine udfordringer. Jeg kan hjælpe dig med, hvad du skal spise for at beskytte dig mod kronisk inflammation og redskaber til hvordan du får ændringerne ind i din hverdag.

Forløb tilbydes indenfor følgende områder:

• Mere energi, sundhed og velvære
  • Vægttab eller vægtøgning
  • Gigtlidelser
  • Type-2 diabetes
  • Forhøjet kolesteroltal
  • Mave-tarmproblemer (forstoppelse, irritabel tarm, glutenallergi mv)

Jeg har fleksible åbningstider – også aften og lørdage, hvis det passer bedre i din hverdag